Vi er Oslo Søndre Frikirke og har våre lokaler på Mortensrud i Oslo. Menigheten ble plantet her i 1990 og er lokalisert på toppen av Senter Syd. Det er så vidt vi vet det eneste kjøpesenteret i Norge med eget kirketårn! At vi holder til i et kjøpesenter er et uttrykk for at vi søker tilhold der hvor folk er, i den helt alminnelige hverdagen - så vel som til høytidene.

Vi er en menighet bestående av folk i ulik alder og med forskjellig bakgrunn. Vi ønsker at vår tro skal prege hele livet, både små og store valg. Dette kan komme til uttrykk på ulike måter, men for oss handler det særlig om å være en del av hverandres hverdag. Vi ønsker å være gode nyheter for menneskene der vi bor. Derfor har vi aktiviteter i løpet av uken, og gudstjenesten som den viktigste faste rytmen i menighetens liv.

Velkommen til kirken på toppen av Senter Syd

Vi tror på Jesus, ikke bare som det historiske mennesket han uten tvil må ha vært, men som den oppstandne, levende Frelser og sanne Gud. Derfor ber vi, leser vi i Bibelen og lovsynger ham. Vi tar han på ordet når han sier: «Jeg er veien, sannheten og livet». At Jesus sier om seg selv at han er livet betyr for oss at vi vil dele liv med hverandre. En måte vi gjør dette på som menighet er gjennom familiegrupper, hvor voksne og barn møtes regelmessig i hverandre hjem.. Les mer om det HER.

Som menighet er vi tilknyttet Frikirken, et Evangelisk Luthersk kirkesamfunn som bygger på de økumeniske og den augsburgske trosbekjennelsen.

Vi holder til på Mortensrud og er engasjert i å bygge lokalmiljøet her. Vi spiller en aktiv rolle i dialogarbeidet mellom ulike grupper og mennesker. Men vårt virke er ikke begrenset til lokalsamfunnet. Menigheten støtter også frikirkens arbeid i sentral-asia og Japan.

“For mitt hus skal kalles et bønnens hus for alle folk.” Jesaja 56,7