Velkommen til Gudstjenste søndager kl 11:00

Det er gudstjeneste i Mortensrud Frikirke hver søndag, med unntak søndagene i juli. På gudstjenester i Frikirken har vi vanligvis opplegg for både barn og voksne. Gudstjenestene begynner søndager kl. 11:00 i kirkerommet som ligger i 4 etasje på Senter Syd. Inngangen til kirkelokalene finner du på baksiden av senteret, merket med “Oslo Søndre Frikirke.

Formen på Gudstjenestene i Frikirken varierer noe, ettersom det er ulike gudstjenestegrupper - bestående av frivillige folk som tilhører menigheten - som setter premissene for gudstjenesten. Vi etterstreber imidlertid alltid å ha et tilbud til barna underveis i gudstjenesten. Her vil de høre bibelhistorier, synge sanger, be og være aktive sammen.

Ettersom Frikirken i all hovedsak drives av og består av mennesker som tenker om dette som sitt fellesskap, så er det også slik våre tjenester blir til. Å arrangere gudstjenester er både et privilegium og et ansvar, men når vi bærer det sammen så blir det noe helt spesielt. Måten dette organiseres på er ved at vi har ulike gudstjenestegrupper som tar ansvar for en gudstjeneste i måneden + at gruppen møtes en gang månedlig utenom, for fellesskap i hjemmet. Dette ønsker vi å invitere så mange som mulig til å være med på, fordi vi tror det har stor verdi for den enkelte og for fellesskapet.

Dersom du ønsker å bidra, teknisk, musikalsk, estetisk, praktisk, sosialt eller på annet vis, så er du dessuten hjertelig velkommen til det. Ta kontakt med Karl-Johan Kjøde på e-post karljohan(@)outlook.com vedrørende både Gudstjenestegrupper og evt. andre spørsmål om gudstjenestene.

53361288_332639200936742_1182553970040635392_n.jpg

FOTO: Ruth Willoch leder Barnekirken